F.C. NORDBYEN 1993
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bødekasse

+6
Böhme
Charley
muggedhino
Bill
Ceni Krogh
Casper Amby Pedersen
10 deltagere

Go down

Bødekasse Empty Bødekasse

Indlæg  Casper Amby Pedersen Ons Sep 03, 2008 6:55 pm

Til mødet blev der foreslået en mere omfattende bødekasse.. Her er første udkast, kom gerne med tilbagemeldinger.. For dyrt? Forslag til bøder? skyd løs

Bødekassen!

DE SLEMME!
Gult kort 50,-
Rødt kort 100,-
Gult kort (for brok) 75,-
Træner bortvist 100,-
Brændt straffe 1 kasse øl
Udeblivelse fra kamp (uden afbud) 100,-

For sent til kamp (uden besked) 30,-
Over 10 minutter 50,-
For sent til træning 20,-
Glemt duks 50,-
Skud på mål før opvarmning 20,-
Glemt udstyr (træning) 10,-
Glemt udstyr (kamp) 30,-

Bødemester serie4: Casper “tabo”
Suppleant: Mugge
Bødemester serie5: ?
Suppleant: ?

NB! Træneren/holdsætterens ur bestemmer! Et håndklæde er også udstyr!
- Pengene går til et fælles arrangement…

Af andre forslag: Leg med bold før opvarmning? Brændt 100% chance? Brække sig før kamp? Tillæg på 10,- for anfører?

- casper
Casper Amby Pedersen
Casper Amby Pedersen

Antal indlæg : 180
Registration date : 24/05/08

Tilbage til toppen Go down

Bødekasse Empty Sv: Bødekasse

Indlæg  Storm Ons Sep 03, 2008 8:07 pm

Fint med en mere omfattende bødekasse. Fine forslag du kommer med - dog synes jeg måske den med brændt straffe er i overkanten. Nu tager jeg jo ikke selv men kunne tro at dem der sparker måske ikke synes den er så god. Skal jo også være plads til fejl i fodbold Very Happy

Priserne virker også rimelige. Det med at knække sig før kampen kunne måske bare hedde "møde op med tømmermænd" og så ville den da også være meget god. Den med brændt 100% chance vil nok bare medføre diskussion om hvad der var en chance og hvad der ikke var - og igen - plads til fejl.

Men godt initiativ. Så har jeg givet min mening til kende Cool

Storm
Gæst

Indlæg  Ceni Krogh Ons Sep 03, 2008 10:54 pm

Syns de ser fair og overskuelige ud!
Ceni Krogh
Ceni Krogh

Antal indlæg : 500
Registration date : 22/01/08

Indlæg  Casper Amby Pedersen Ons Sep 03, 2008 11:08 pm

med brændt straffe, er det kun fordi Jakob har brændt, og gav en kasse øl... Brændt 100% ville nok være afstemning, men ok, heller ikke helt fair..

Ellers andet?
Casper Amby Pedersen
Casper Amby Pedersen

Indlæg  Bill Tors Sep 04, 2008 11:07 am

Syntes også generalt det ser fornuftigt ud, dog ville jeg nok også overveje en ekstra gang om jeg havde lyst til at tage straffesparket hvis jeg blev bedt om det.. det skulle jo nødig gå hen og påvirke den måde vi spiller kampene og tænker fodbold syntes jeg.. kender også mange som måske har 400-500 kr til dem selv om måneden hvis de læser, og så ville det jo ikke være så fedt at skulle overveje om man ville tage straffesparket fordi man ikke har råd Smile og ja 100% chance brændt, den ville jo nok for det meste gå ud over alle angriberne Cool men ellers fint nok.. syntes dog ikke at leg med bolden skal med, så bliver det dyrt for jacob Twisted Evil , og sikkert også undertegnede Sad min mening... Smile

Bill

Bill

Antal indlæg : 113
Registration date : 10/11/07

Indlæg  muggedhino Tors Sep 04, 2008 1:46 pm

Synes at brændt straffe skal koste. Hvis man vil tage straffesparket synes jeg at man også skal være klar til at høre/betale hvis man brænder.
Lege med bolde(n) inden træner har sagt god for (før opvarmning), det er også en god ting og skal koste, ligesom skud på mål før opvarmning.
Synes bortvisning af træner godt kan sættes op til 200 kr!
Synes der er mange gode, håber det kan hjælpe med at folk kommer til tiden osv + det bliver en hyggelig dag når bødekassen skal gøres op.
muggedhino
muggedhino

Antal indlæg : 642
Registration date : 13/11/07

Indlæg  Charley Tors Sep 04, 2008 3:04 pm

Synes det ser godt ud.
Og skal nok betale hvis jeg skulle få lov at tage straffe og det utænkelige skulle ske at jeg brænder Laughing

Dog er jeg ikke enig i at leg med bold før træning skal koste. Har i aldrig set de professionelle. Så længe det ikke kommer til lange afleveringer, skud på mål og at man sørger for at passe på boldene ikke bliver væk kan jeg ikke se noget problem i det.

Synes også godt at udeblivelse fra kamp uden afbud kan sættes op til 200. Det skal bare ikke ske.. Det må da være noget nær det største svigt man kan opleve i en fodboldklub.

Bare min sølle mening

Charley

Charley

Antal indlæg : 341
Registration date : 01/07/08

Indlæg  Casper Amby Pedersen Tors Sep 04, 2008 6:04 pm

Er enig med Charley i det med straffespark. Tror ikke det betyder noget for dem der gerne vil sparke alligevel! Men er selvfølgelig op til dem der sparker normalt, mugge, charley og jakob..

En revideret version:

Bødekassen!

DE SLEMME!
Gult kort 50,-
Rødt kort 100,-
Træner bortvist 100,-

Over 10 minutter 50,-
Glemt duks 50,-
Glemt udstyr (kamp) 30,-
Møde med tømmermænd til kamp 15,-
Brække sig før kamp 30,-

Kom frisk med flere forslag, ændringer osv.. Skulle gerne være på plads inden weekenden..
Casper Amby Pedersen
Casper Amby Pedersen

Bødekasse Empty En 'tænkt' situation

Indlæg  Böhme Tors Sep 04, 2008 6:31 pm

Hej Gutter!

Det er godt at se initiativ angående bødekasse, det har NB sgu godt af efter min mening.

Jeg har lige en 'tænkt' situation. Lad os sige at NB skal møde f.eks. ASA, og at kampen er ret vigtig.
Lad os sige at en spiller i venstre side af banen, ret langt tilbage, møder op stiv, og lad os for eksemplets skyld sige at denne spiller også knækker sig inden kampen. Hvis der så bliver dømt straffe til NB, og førnævnte spiller sparker og brænder, samt brænder den 100% chance der opstår på opfølgeren, hvad bliver bøden i dette tilfælde?

Jeg mistænker at jeg må have lommeregneren frem på den.....
Böhme
Böhme

Antal indlæg : 128
Registration date : 11/11/07

Indlæg  Casper Amby Pedersen Tors Sep 04, 2008 7:07 pm

bare rolig, har taget en can.bødekasse på VUC i tarm... det bliver en milliard!
Casper Amby Pedersen
Casper Amby Pedersen

Indlæg  Peter Tors Sep 04, 2008 10:53 pm

Jeg synes også det ser fornuftigt ud. Måske kunne tømmermæd og bræk til kamp godt sættes lidt op.
Peter
Peter

Antal indlæg : 229
Registration date : 14/11/07

Indlæg  Casper Amby Pedersen Lør Sep 06, 2008 2:29 pm

Den endelige, gældende fra idag..

Bødekassen!

DE SLEMME!
Gult kort 50,-
Rødt kort 100,-
Træner bortvist 100,-

Over 10 minutter 50,-
Glemt duks 50,-
Glemt udstyr (kamp) 30,-
Møde med tømmermænd til kamp 20,-
Brække sig før kamp 40,-
Homobøde 15,-

Håber alle er tilfredse, ellers er det bare ærgeligt! Men hvis der er noget i finder totalt urimeligt, så sig til..
Casper Amby Pedersen
Casper Amby Pedersen

Indlæg  marius Man Sep 08, 2008 10:47 pm

Jeg er helt enig i at brændt straffe skal slettes helt fra listen. For "sent til træning" er også en håbløs bøde - "pis, jeg kommer sgu for sent idag... nå fuck det så bliver jeg bare hjemme, så slipper jeg også for bøden". "Skud på mål før opvarmning" - håbløs! Man skal sgu da have lov at trille lidt og sende et par stykker op i hjørnet inden man starter Very Happy "Glemt udstyr til træning" - det er da irriterende nok ikke at have fodboldstøvler eller håndklæde med så hvorfor straffe folk for det? "Homobøde" - hvem fanden afgør hvad der er homo? Der er mange elementer i klubben, der nok ville syntes at nærmest hvad som helst er "gay" men lad venligst være med at trække jeres homoforskrækkelse ned over hovedet på os andre! affraid Vi er en klub der har brug for nye medlemmer for at kunne få økonomien til at løbe rundt og derfor er det nok i det hele taget ikke en god idé at lave alt for mange regler og slet ikke i forhold til træningen, hvor det jo bare handler om at få så mange til at komme som overhovedet muligt uden pis og papir. Jeg ved godt at førsteholdet har brug for at sørge for at folk kommer hver gang, men der er altså også et andethold i klubben og det er den samme klub vi spiller i og der er en del der "hænger" lidt og måske lige skal lokkes til at komme lidt mere og der tror jeg altså ikke på, at det hjælper at kaste en bøde i hovedet på folk for at sparke for tidligt på mål, eller for at have glemt en benskinne eller en strømpe! Desuden er der regler og love nok i dagligdagen og NB ER OG SKAL VÆRE ET FRISTED FOR DRENGERØVE-MENTALITET OG HYGGE-BAJERE EFTER KAMPEN monkey

marius

Antal indlæg : 15
Registration date : 23/01/08

Indlæg  marius Man Sep 08, 2008 10:54 pm

Og så er vi også et fodboldhold der er skide gode til at spille fodbold Very Happy

marius

Antal indlæg : 15
Registration date : 23/01/08

Indlæg  Casper Amby Pedersen Man Sep 08, 2008 11:52 pm

Først og fremmest er det bestemt ikke mig der bestemmer hvilke bøder der skal være, men flertallet. Så håber at hvis folk læser forslaget, og synes det er uretfærdigt, at de ligesom Marius vil dele deres mening, så urimelige bøder kan blive slettet. Der skal nemlig være plads til alle!!!

Mht. til dine forslag, er jeg ikke helt enig i alle.. For sent til træning kan reddes med en besked til Mugge, så slipper man med 20 ører, eller hvor meget man end giver. Mugge vil eftersigende rigtig gerne vide ca. hvor mange der kommer til træning, og denne bøde kan forhåbentlig hjælpe lidt til at man skriver hvis man ikke møder op... En meget lille ting i mit hovede..

Skud på mål er såmen mig ligemeget. Det blev foreslået da nogle nævnte at det måske var lidt dumt før opvarmning, samt at det var lige op i en tjørnehæk..

Glemt udstyr er jeg såmen ligeglad med, glemmer selv så meget at det sikkert vil slette en del bøder for mit vedkommende cheers

Homobøderne er noget man lidt selv bestemmer.. De bøder der er blevet givet ud af denne, er udelukkende blevet accepteret af dem der gjorde det. Jeg ved godt der blev joket en del om det til kamp, men 90% af de trusler der kom, skal selvfølgelig ikke på. Men hvis man selv siger "ok, det er fint nok med den homobøde" - så giver jeg da en bøde... Det skal være noget vi alle kan grine af, og hvis det ikke er det, skal den måske slettes??

Mht. selve bødekassen. Den blev nævnt i forlængelse af at Mugge gerne ville have et par bøder hævet, for evt. at kunne hjælpe med at finansiere en fest, social arrangement, træningslejr, whatever... Da det går til noget for medlemmerne af NB, skal telefon-spillerne af NB (hvis der er nogle?) heller ikke betale/nyde af overskudet. Af samme grund kunne man vel også diskutere om alle så skulle tvinges ind i dette, hvilket jeg da ikke synes de skal. Hvis man derfor ikke synes dette er et fedt tiltag, ser jeg da ikke det åndsvage i at sige, at man ikke vil være en del af det. Og hvis mange har det på den måde, om der i det hele taget skal være en bødekasse??

MIN mening om bødekassen, som jeg bestemt synes skal bevares. Håber flere vil sige deres mening, så dette kan afklares..

- tabo
Casper Amby Pedersen
Casper Amby Pedersen

Indlæg  muggedhino Tirs Sep 09, 2008 12:50 am

Self. skal der være en bødekasse. Det er meget normalt man har sådan en. Hvilke bøder der så skal være er en hel anden sag. Personligt synes jeg komme for sent til træning er en fin bøde. Hvorfor skal andre stå og vente på folk kommer dalrende? eller komme for sent så man slipper for opvarmningen?

Der er da mange af de bøder der er på pt der kan diskuteres men tror mange er kommet på bare for at være der + at det går til et godt formål.

Men synes folk skal melde ud NU hvordan de har det med bødekassen og hvordan den skal se ud. om man er med eller ikke med. Synes da helt sikkert det skal gælde begge hold

Personligt synes jeg den ser fin ud, undtagen det med udstyr. (måske til kamp skulle det koste lidt at glemme sine støvler m.v Wink )
muggedhino
muggedhino

Antal indlæg : 642
Registration date : 13/11/07

Indlæg  Storm Tirs Sep 09, 2008 9:14 am

Har det også fint nok med en bødekasse. Dog stadig uenig i den med brændt straffe og hvis 100% chance tilføjes da det er fejl der skal være plads til i fodbold. Synes dog det er fint hvis folk selv ønsker at give en kasse øl for fx at brænde et straffe. Men ellers synes jeg de andre bøder ser fine ud.

Storm
Gæst

Bødekasse Empty bødekasse

Indlæg  herminator Ons Sep 10, 2008 3:31 pm

jeg synes klart at vi skal have en bødekasse, men jeg er også enig med marius(undtagen det med at komme forsent) i at det ikke skal tage overhånd. Evil or Very Mad
formålet med en bødekasse skal da være at man vil forhindre folk i at komme for sent og lave få gule kort osv. ikke at spare op til et eller andet spas clown
herminator
herminator

Antal indlæg : 192
Registration date : 15/01/08

Indlæg  Duddi Ons Sep 10, 2008 6:33 pm

Start nu roligt op med den bødekasse, så kan man altid skrue op for bluset hvis det er nødvendigt og alle er enige Cool , husk at alle skal ha´ råd til at spille bold i vores klub. Med de priser i snakker om, bliver det hurtigt dyre end I regner med, og det er jo vigtigt at der os bliver råd til at drikke en øl i klubben med de dedikerede fans, men bødekasse SKAL der sku være, FAKTUM Exclamation afro
Duddi
Duddi

Antal indlæg : 648
Registration date : 16/03/08

Indlæg  Duddi Ons Sep 10, 2008 6:34 pm

Jeg er enig med ovenstående i alt hvad han skriver, han er bare total KONGE king
Duddi
Duddi

Antal indlæg : 648
Registration date : 16/03/08

Indlæg  Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser: