F.C. NORDBYEN 1993
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

"Håndværkerne siger op"

+7
muggedhino
Ceni Krogh
MFS aka storm
Buggi
Raz0r
Raz_United
Duddi
11 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

"Håndværkerne siger op" Empty "Håndværkerne siger op"

Indlæg  Duddi Fre Jan 28, 2011 1:41 pm

...jeg må af med et surt opstød, håndværkerne er tæt på at siger op. Vores klub ligner rent ud sagt noget lort, den bliver hærget, der er kæmpe slitage på lokalerne og vores interiøre bliver smadret af folk udenforstående fra klubben som ikke har et forhold til NB og dermed er fuldstændig ligeglade med hvordan vores ting aflevers tilbage.
Jeg taler bl.a. om dartpile hvor spidserne er bøjet 180 grader modsat af hvad normalt er, flights der er smadret, dartstænger der er knækket. jeg taler om et bordfodboldspil som rent ud sagt ligner/er et askebæger, om vores poolbord som vi altid har værnet om hvor Lange og Razor efter en fest må SKRABE snot-/bræk- klatter af dugen, om vores bar hvor omgangsklokken er flået ned, om persienner der er smadret, drinks der er sprøjtet ud i hele baren i loft og på gulv, billardkøer der er smidt på bordet efter endt spil, vores klub der ligner en bommbet skur når det har været lejet ud. Hvorfor skal man betale for at gøre rent når det ikke bliver gjort alligevel. Når man melder sig som bartender ved et sådant arrangement er det vel ikke kun for at kyle sprut i hovedet, man har vel også et ansvar for at baren i det mindste er nogenlunde respektabel(om ikke andet så dagen efter eller efter igen), og ikke står i 4-5 dage med sjatter af sprut, øl og cigaretskodder, kæmpe opvask og fyldte skraldespande, altsammen shit som kunne/burde fjernes løbende. Der skal tages et depositum når vi låner lokalerne ud så vi kan modregne de ting der hærges, og hvis intet ødelægges får man alle sine penge igen, FÆRDIG. Vi er sammen om det her sted vi må hjælpes ad og der er nogle flere der skal til at tage et ansvar.
VI GIDER IKKE AT SÆTTE LOKALERNE I STAND LÆNGERE, NÅR DE HÆRGES.
No No No
P.S. Det kunne tyde på at der er for mange der har nøgle til klubben, sådan som den MIS-bruges
Duddi
Duddi

Antal indlæg : 648
Registration date : 16/03/08

Tilbage til toppen Go down

"Håndværkerne siger op" Empty Sv: "Håndværkerne siger op"

Indlæg  Raz_United Fre Jan 28, 2011 2:00 pm

I store dele af ovenstående giver jeg duddi ret. Det er sku ikke i orden.
Jeg snynes det er fedt at vi kan låne/leje klubben ud, men jeg synes det er træls at de regler der er omkring udlejning ikke bliver overholdt. Jeg har snakket med viking som var bartender i lørdag til en fest for en uddefrakommende, og vi har snakket om at lokalerne ikke er afleveret som de skulle. Men det er jo sødan set ikke viking der skal gøre rydde op, det er ham der låner lokalet. Der er betalt for rengøring, men jeg vil ikke sende hende op og gøre rent når hun ikke kan komme til.
Desuden siger vikinbg atr det hele sejlede oppe i klubben da han kom kl. 4 i lørdags, så vi skal måske også kigge lidt indad. Det tyder på at klubben er efterlad i ruiner efter fifa-tureringen, kan det passe?
Jeg udarbejder nu en udførlig liste der bliver hængt op i baren, der beskriver hvad bartenderen skal ordne, og hvad han har ansvaret for, både til daglig, og ved udlejning. Derudover afholdes der bar-møde for ALLE 13 bartendere mandag d. 28/2 kl. 19.00. Der bliver der snakket nu vagtplan, og de regler der er for baren. Det er ikke muligt at melde afbud til dette møde hvis man vil være bartender i Nb93.
Angående nøgler, er der ikke for mange der har nøgler, jeg har en præsis liste over hvem der har nøgler, og det er kun træner, bestyrelsesmedlemmer, bartendere, og raz0r der har nøgle.
Men jeg er helt enig med duddi i at det mest af alt handler om at vi alle sammen tager ansvar når vi er i klubben, ellers kommer det for alvor til at ligne en ruin.
MVH. barformanden
Raz_United
Raz_United

Antal indlæg : 228
Registration date : 14/05/09

Indlæg  Raz0r Fre Jan 28, 2011 2:29 pm

Ja jeg er 112% Enig med Duddi .. og Vel Skrevet m8, og så er den ik længere.

Derefter vil jeg godt "opklare" et par ting for jer.

Grunden til , at i lørdags at klubben lignede lort var, at der var håndværkere fra kl 13
som lavede vores nye Ventilationsanlæg , og rodede og borede kæmpe huller,
og som støvede en hel del osv.
Det arbejde ville vi ha gjordt færdigt , gjordt pænt rent efter os , og rydtet op,
så det så lækkert ud igen.

så kommer Viking kl 16 ,(midt i det værste støvbad) og siger lokalerne er lejet ud fra kl 19
til 30 personer.
så står vi ligsom og kikker på hinanden der ..

At det så stadig ligner lort , 5 dage efter med sprutflasker og opvask,
spillekort og terninger der hænger fast i gulvet , og ku bli ved,
har håndværkerne Intet med at gøre.

Så det korte a det lange er .. hvem Fanden ved Sådan nåed ???
Man ka ikke bare leje lokalerne ud , Uden at det er offenliggjordt.
Håndværkerne ville gerne ha blevet til en "fyraftens" bejer og set håndbold osv.
altså det som vores lokaler igrunden er beregnet til for vores medlemmer,
alt det med udlejning og det , er Sekundær .. medmindre der har været opslag om dette.

over , and out

Sidst rettet af Raz0r Fre Jan 28, 2011 2:36 pm, rettet 1 gang
Raz0r
Raz0r
Admin

Antal indlæg : 166
Registration date : 08/11/07

Indlæg  Duddi Fre Jan 28, 2011 2:33 pm

Grunden til at det lignede lort da viking kom, var fordi at vi var i gang med at lave udsugning til lokalerne og vaskerummet, ingen af os anede at lokalerne var lånt ud, det ser så heldigvis ud til at vi allerede har fået styr på det med det nye "røde faneblad" kaldet eventkalender, det er skide godt.
Duddi
Duddi

Indlæg  Buggi Fre Jan 28, 2011 3:37 pm

Jeg støtter klart op om at Klubben skal afleveres i ordentlig stand, og at der laves nogle regler for hvem der rydder op. (efter julefrokosten var vi f.eks. ... én-og så et par stykker mere?!) Jeg har selv været med til at svine uden at rydde op, men jeg har så sandelig også været med til at rydde gevaldigt op uden at have svinet. (Bl.a. efter fifa-turneringen) Derudover vil det være super hvis event-fanen kommer til at spille max! Men hvis man er i tvivl, så er det vel ikke super besværligt at gribe telefonen og ringe til barformanden? Han har jo styr på hvornår klubben er booket.

At der så er folk i klubben der lover tæsk til højre og venstre og kalder hinanden for "underbemidlede SVIN", viser sine pointer vha. sarkasme og generelt holder en meget lidt stueren tone her på forum... Det kan man kun ryste på hovedet af... No No No
Var det ikke lidt mere respektfuldt at lægge op til seriøs debat i en ordentlig tone og komme med noget konstruktivt? Den anden form for retorik er der sgu ingen der gider høre på, og da slet ikke tage seriøst...!

Udlejning af klubben bør vel generelt stå højt på prioteringslisten, for dette er i høj grad med til at få klubben til at løbe rundt, eller er jeg helt galt på den?

Iøvrigt skal der ikke herske nogen som helst tvivl om at "håndværkerne" er vanvittigt påskønnede, pga. deres gode humør og i særdeleshed deres indsats i klubbens lokaler.
Buggi
Buggi

Antal indlæg : 106
Registration date : 20/02/09

Indlæg  Raz_United Fre Jan 28, 2011 4:08 pm

Er helt på bølgelængde med michael her.
Lad os da få en ordenlig tone i debatten, ved godt der ikke menes en skid med der der skrives, men alligevel synes jeg godt niveauet kan hæves.
Vi sætter allesammen stor pris på det arbejde håndværkerne leverer i klubben, men synes det er et dårligt argument, at vi ikke kan leje klubben ud fordi 4-5-6 mand skal se håndbold og drikke øl, uden de har skrevet det på forum. Jeg havde dermed ingen chance for at vide at I ville lave ventilation lørdag, ligesom I heller ikke havde nogle chancer for at vide at jeg havde lejet lokalerne ud. ALTSÅ en kommunikationsbrist.
Jeg havde ikke annonceret nogle steder at klubben var lejet ud, fordi der ikke ligefrem er mange der benytter klubben i øjeblikket. Jeg tjekker den evebtkalender festudvalger har lavet, og ellers antager jeg at klubbene er ledig.
Men som jeg skrev tidligere, skal der selvfølgelig gøres rent efter en fest, men det er jo ikke bartenderen der skal gøre det, det er bare ham der skal sørge for at det bliver gjort.
Angående det duddi foreslår med depotitum for leje af klubben, synes jeg i princippet er fint. Jeg gider bare ikke være den, der skal administrerer pengene, og komme og tjekke hver gang lolkalerne har været lejet ud, om der er ødelagt noget. Jeg foreslår at vi kan opkræve evt. penge på efterkrav. Alle der lejer klubben, gør det igennem en de kender der er medlem, og så må det være hans ansvar at de penge kommer ind. Er det helt ude i skoven?
En anden ting. Er I færdige med at bore, eller hvordan står det til. Jeg kan bede hende tøsen om at komme og gøre rent og vaske gulv, men synes lige at I skal være færdige med at bore.
MVH. barformanden
Raz_United
Raz_United

Indlæg  MFS aka storm Fre Jan 28, 2011 4:10 pm

Helt sikkert noget der bliver taget op til næste bestyrelsesmøde. Depositum var på tale til sidste møde men blev ikke indført. Kan være vi skal revurdere dette. Har ikke selv været oppe at se hvordan det ser ud men det kan selvfølgelig ikke være rigtigt at det skal ligne lort.

Der er helt sikkert noget at arbejde på.

MFS aka storm

Antal indlæg : 187
Registration date : 14/03/08

Indlæg  Duddi Fre Jan 28, 2011 4:11 pm

...som den vakse Justice nok kan se så er indlæggene skrevet på samme tid, vi beklager den manglende koordination. Men i stedet for at sidde på sidelinjen og øffe kunne den vakse Justice måske være en af dem der gav et nab med, elle er den vakse Justice ikke vaks nok pig Question Question Idea Idea Idea

...og desuden var grunden til at det lignede lort da viking kom, var fordi at vi var i gang med at lave udsugning til lokalerne og vaskerummet, ingen af os anede at lokalerne var lånt ud, det ser så heldigvis ud til at vi allerede har fået styr på det med det nye "røde faneblad" kaldet eventkalender, det er skide godt.
Duddi

Duddi
Duddi

Indlæg  Ceni Krogh Fre Jan 28, 2011 4:32 pm

Tror vi er udeover det problem hvor NBŽs egne folk ikke kan opføre sig ordenlig! Så at begynde at svine hinanden til herinde er da for sygt!

Kunne vi ikke prøve at finde en løsning sammen, istedet for at kaste med mudder?? Shocked

Men enig med hvad Ralle siger, vi må have et efterkrav, hvis der er ting der er smadret, når klubben er blevet lånt ud!!

Ellers må Kabel og Hønke til at sættes ind som dørmænd!?

https://www.youtube.com/watch?v=Zalo8-BCzwU
Ceni Krogh
Ceni Krogh

Antal indlæg : 500
Registration date : 22/01/08

Indlæg  Duddi Fre Jan 28, 2011 4:42 pm

...jeg tror at vi alle er enige om at vi skal passe på det vi har, vi skal stadig leje vores lokaler ud, men vi bliver nødt til at tage vores forbehold, for det slider gevaldigt på klubben, især hvis fremmede tror at de kan hærge uden omkostninger. Internt skal vi ikke til at indføre brugerbetaling på dart, PS3 osv. fordi at andre ødelægger tingene. Vores adfærd i NB skal ikke ændres pga. af andre, skal vores lokaler smadres så gør vi det selv og holder en Absint aften
Duddi
Duddi

Indlæg  muggedhino Fre Jan 28, 2011 4:52 pm

Tror ikke efterkrav dur. Synes vi skal tage et depositum.

Det er sq vores lokaler og de skal behandles ordenligt, af alle, den er ikke længere.

Vi skal nok passe på med at leje klubben ud for tit, kan ende med at være svært at finde bartendere der gider at tage det seriøst. Kan jo heller ikke passe at det er bartenderens job at være rengørings, tjener, udsmider, kontrollør eller varmemester.
Kan ikke passe at vi skal være afhængige af at vi lejer lokalerne ud.

Alle folk skal selvfølgelig opføre sig ordentligt i klubben som de også ville opføre sig derhjemme ellers må det være ud.
muggedhino
muggedhino

Antal indlæg : 642
Registration date : 13/11/07

Indlæg  Duddi Fre Jan 28, 2011 5:09 pm

Da Viking er nævnt nogle gange vil jeg lige præcisere at det jeg startede med at skrive intet har med enkelte personer at gøre, men derimod klubkultur og det er den vi skal ha defineret. Prikken over IŽet kom bare da der i onsdags stadig ikke var ryddet op, og det er sket MANGE gange.
GoŽweekend
...og røv

P.S. ...undtagen til vakse Justice
Duddi
Duddi

Indlæg  Raz0r Fre Jan 28, 2011 6:56 pm

Ja lad os nu holde lidt på mundvandet , og snakke konstruktivt..
så se bare lige bort fra kabel og ham den snådeslåse der , og deres 5min of fame. Razz
how .. hvor blev de a .. ( det gule kort .. 10min udvisning )

Derudover er jeg også tilhænger af depositum .. det er let , kontant ,og
gyder måske lidt mere respect ind i hovdet på folk om vores fede lokaler.

Så er der også en del der har snakket i krogene om vores priser for at leje lokalerne.
priserne som er der nu (som kan ses under "baren" ) er på sin vis goe nok , MEN,
til internt brug .. dvs , for betalende klubmedlemmer , som skal holde deres egne ting
så som fødselsdage , studenterhat , osv.

Men for bare at leje dem ud til 2.part synes man ikke der skal forkomme "rabatter" .
Altså Alt til en 10er principet , uanset hvor mange kasser man så ka hælde i halsen,
og som stadigvæk er billigt, og klubben, som trods alt, står for indkøb af øl og div.
og slæbt ned i lokalerne,,, tjener på det.

Man synes ikke det kan ha sin rigtighed i , at hvis en, der kender en ,vil holde en fest,
man så kan komme op med, " jamen jeg ved hvor man ka for 300,- låne de fede lokaler,
og drikke bejer for en 5er , og skabe os til vi sejner.

over and out

Raz0r
Raz0r
Admin

Indlæg  Raz_United Fre Jan 28, 2011 8:02 pm

Nu begynder debatten rent faktisk at blive saglig, og det er folk der har sin "daglige" gang i lokalerne der udtaler sig, dejligt.
Igen ang. dep. Jeg synes ideen er fin, men hvem melder sig som som indkræver, kontrollant og kalkulator for skadernes omgang? Jeg magter det ikke.
Alle dem jeg giver lov til at leje lokalerne, har en direkte kontakt til et medlem i klubben, og mit forslag er dermed, at vedkommende hæfter for sin kammeret der låner lokalerne. På den måde kan efterkrav godt virke. Dertil vil jeg fremover sørge for at der altid er to bartendere når klubben udlejes, uanset om det er internt eller eksternt. Bartenderne får fremover et større ansvar ved udlejning. Det er mit bud på en løsning.
Jeg er som sagt i gang med at udarbejde dokumenter der beskriver bartenderes opgaver, og et andet dokoment om betingelserne for at leje klubben.
MVH Barformanden.
Raz_United
Raz_United

Indlæg  Raz0r Fre Jan 28, 2011 11:19 pm

Lad os ta et eksempel :
f.eks i lørdags , og her er det ikke for at hænge nogen ud eller op , bare et eks.

viking lejer lokalerne .. men til at holde en andens fest ..
det er det man mener med 2.parts udlejning og der hvor man snakker 0 rabatter.
for selvfølgelig lejer vi jo kun klubben til medlemmer som rasmus skriver.

hvis viking selv havde fødseldag og lejede lokalerne var der selvfølgelig tale om rabatterne.

og jeg synes personligt , at det ville være fint med en admin/kontrolant, hvad angår det
med dipositum .
så ku det også komme i nogle faste rammer med hvornår man sku være ude a lokalerne
eksempelvis , dagen efter kl 14 i rengjordt tilstand. alla når man lejer alle mulig andre festlokaler.

over and out
Raz0r
Raz0r
Admin

Indlæg  Asger Lør Jan 29, 2011 1:23 pm

Jeg mener ikke efterkrav er nogen god ide. Når man lejer lokaler ud på den måde skal der afregnes med depositum. om der er tale om depositum eller et efterkrav skal der jo alligevel gøres op og vurderes hvor meget der skal betales. Så det argument synes jeg ikke holder.

Jeg vil virkelig understrege vigtigheden af at der bliver gjort opmærksom på hvornår og hvilke datoer klubben er lejet ud. Der var jo tale om en almindelig lørdag, hvor det sagtens kunne tænkes at der var nogen der ville drikke øl i klubben efter indendørs. Det er nu engang klubbens lokaler og klubbens medlemmer har derfor fortrinsret til at bruge lokalerne.
Asger
Asger

Antal indlæg : 158
Registration date : 27/03/08

Indlæg  muggedhino Lør Jan 29, 2011 3:15 pm

Hvem er det der har holdt fest i lørdags?
Der må sendes en regning for de dartpile, fligts stænger, rensning af pooldug osv!!!
Har personligt doneret pile til klubben og det er der mange andre der også har gjort med andre ting. Og det er sq ikke gjort for at andre røvhuller kan ødelægge dem.
Kan ikke passe man skal låse ting ind i et pengeskab bare i håb om at de ikke bliver smadret.
muggedhino
muggedhino

Indlæg  muggedhino Lør Jan 29, 2011 3:57 pm

Depositum på 2000 kr Så hvis ex pool dugen ødelægges den kan betales ind eller andet som bliver ødelagt. Eller andet inventar.
En bartender der forklare reglerne stille og roligt inden festen er på sit højeste, hvis de få, men klare, regler ikke bliver fulgt lukker festen.
2 bartender på så det er nemmere at styre med at få reglerne overholdt og ikke så meget surt arbejde med let rengøring osv.
De rabat priser skal væk! 10 kr for en bajer er billigt!! Og det er jo der vi skal tjene pengene, kan ikke passe ikke klubmedlemmer kan købe øl for 5 kr, hvis der er nogen der skal have rabat i ny og næ må det da være os.

muggedhino
muggedhino

Indlæg  Charley Lør Jan 29, 2011 4:15 pm

De rabatter i snakker om er enten en fejl eller en misforståelse. De rabatter kan kun opnås af folk fra klubben der vælger at holde fødselsdag f.eks. og betale drikkevarer til alle hele aftenen. Til alle andre udlejninger gælder de normale priser på f.eks. 10 kr. pr øl.

Så måske webmaster lige skal få det gjort klart så folk ikke misforstår. Med mindre bestyrelsen selvfølgelig har ændret det siden jeg var med til at indføre det.

Er enig i det meste der er skrevet. Vil bare lige minde folk om at klubben jo altså kun udlejes af bestyrelsen for klubbens og medlemmernes bedste. Bland andet her i vinterperioden hvor der tit er tomt. Det er jo ikke meningen at klubben lejes ud hele tiden mens sæsonen er i gang.

Charley

Antal indlæg : 341
Registration date : 01/07/08

Indlæg  Raz_United Lør Jan 29, 2011 4:43 pm

Det er dejligt at se at der er så mange der har en holding til hvordan klubben skal fungerer. Dejligt der kommer nogle forslag, men lad nu være med at prøve at dikterer hvordan tinge skal være, vi er 7 mand i bestyrelsen der bruger 3-4 timer hver 4. mandag på at få tinge til at funger. I er hjertens velkommen til at dukke op til møderne og forklarer jeres løsningsmodeller, eller melde jer ind i bestyrelse.
Som sagt for 3 gang synes jeg dep. på 2000 er en fin ide, men hvem vil stå for at indkræve, kontrollere og tilbagebetale? Mugge? Asger? Razor? Jeg har bare ikke overskud til det.
Det med at der ikke var anonceret at der var fest i lørdags var selvfølgelig uheldig, men omvent kan jeg ikke følge folks holdning til at vi ikke skal tjene 3000-4000 på en lørdag aften uden for sæsonen, fordi der måske dukker 6 mand op uden de har skrevet det på forum.
Undskyld min lidt tvære tone, men bliver sku lidt provokeret over folk der fra "sidelinjen" kaster med muder efter os der ligger mest tid i at klubben fungerer.
Raz_United
Raz_United

Indlæg  Raz_United Lør Jan 29, 2011 4:44 pm

Og i øvrigt, ja de rabatter er selvfølgelig kun for medlemmer. Det er bare mig der ikke har udfrykt mig klart nok. beklager :-)
Raz_United
Raz_United

Indlæg  muggedhino Lør Jan 29, 2011 4:56 pm

Rasmus, de ting jeg skriver er forslag. Det er ikke for at diktere noget som helst. Ang tid i klubben det er ikke muligt for mig at ligge mere tid i klubben end jeg gør i forvejen.

muggedhino
muggedhino

Indlæg  muggedhino Lør Jan 29, 2011 5:03 pm

kan godt forstå du ikke kan overskue det med depostitum, der skal findes en løsning.
Den evt være at depositumet er i baren og bartender tjekker lokalerne når festen er slut og ser om pool bordet er intakt klokken stadig sidder fast i baren dart pile er lige osv?
muggedhino
muggedhino

Indlæg  Justice Lør Jan 29, 2011 6:39 pm

Man kan da bare blive ved med at slette de indlæg man ikke syntes om, så er det jo til sidst kun de super gode forslag og indlæg der er tilbage, så kan man jo bare bruge dem.

Er det iøvrigt ikke et tåbeligt sted at diskutere sådan nogle ting, burde det i det mindste ikke foregå i privat forum?
Justice
Justice

Antal indlæg : 33
Registration date : 12/11/07

Indlæg  Christoffer Lør Jan 29, 2011 6:50 pm

Jeg vil også lige komme med et par anmærkningen eftersom det selvfølgelig er et problem med hærværk. Synes først og fremmest det er en god ide med depositum.
Hvad angår festen i lørdags, vil jeg godt sige det var en af mine kammerater, der havde lejet lokalerne. Jeg ønsker dog at gøre opmærksom på at dartpillene var ødelagt inden lørdag ligeså vel som snotterne ved poolbordet også var fra en tidligere fest, hvilket Viking også kan bakke mig op i. Det kan godt være der var spildt lidt øl og shots på gulvet, men tror det sker til de fleste fester. Min kammerat havde også betalt for rengøring, så derfor kom han ikke og gjorde rent dagen efter. Jeg er også ret sikker på at øl og shots blev solgt for 10 kr hele aftenen.

Christoffer

Antal indlæg : 26
Registration date : 24/03/10

Indlæg  Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum